ارزانترين نماي سنگي ساختمان
نوشته شده توسط : admin

متریالی که برای ساخت نمای ساختمان به کار می رود باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد (مانند سنگ نما) و به خوبی به ملات بچسبد. چون علاوه براینکه متریال مورد استفاده در نما در برابر عوامل تخریب کننده بسیار زیادی قرار دارد، باید به خوبی به ملات چسبده تا به مرور زمان از کار جدا نشود. اگر در بین مصالح ساختمانی جست و جو کنید، سنگ ساختمانی جز معدود مصالحی است که تمام این ویژگی ها را دارد.

همچنین اگر دقت کرده باشید از لحاظ ارزش گذاری بر روی ساختمان، ساختمان هایی که دارای نمای سنگی هستند، قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر ساختمان ها دارند. گرانیت یکی از محبوب ‌ترین و مقاوم ‌ترین انواع سنگ برای طراحی و اجرای نما است. این سنگ به اندازه‌ای سخت است که در برابر انواع سایش ها، ضربه ها، تابش خورشید، بارش باران و برف، … مقاوم است.

در عین حال به قدری مستحکم است که بتواند وزن زیادی را تحمل کند و به قدری خنثی است که در برابر هوازدگی مقاوم است و و به راحتی می توان آن را تمیز و ساب زد. گرانیت اغلب در رنگ های صورتی، سفید، سیاه، سبز، قرمز و به صورت دانه دانه یافت می شوند. امروزه ساخت نمای بیرونی ساختمان با سنگ تراورتن بسیار رایج شده است. این نوع از طرح نما سنگ ساختمان، زیبایی خاصی دارد و می‌ توان آن را از دو جهت مختلف برش داد. موج دار و بی موج.

سنگ تراورتن در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم می باشد و از لحاظ رنگ بندی متنوع نیز هست. خوشبختانه ایران یکی از غنی ترین کشورها در کل جهان از لحاظ دارا بودن معادن سنگ تراورتن است. فراوانی این معادن باعث شده است که تراورتن ایران رنگ و کیفیتی خاص و منحصربه فرد داشته باشد. سنگ چینی کریستال از خانواده سنگ های مرمریت است و به دلیل اینکه در هنگام ضربه صدایی همچون صدای ضربه به چینی از آن بلند می شود به آن سنگ نمای چینی گفته می شود.

استفاده از سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملا فنی و صحیح است. زیرا به خوبی می تواند به ملات میچسبد و مقاومت زیادی در در برابر گرما، سرما، UV، تغییرات هوا، … دارد. اما این سنگ تنوع رنگ کمی داشته و معمولا در رنگ های سفید و یا خاکستری مایل به آبی یافت می شود.

source: ارزانترین نمای سنگی ساختمان





:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت انواع سنگ نما , قیمت سنگ نما ارزان , قیمت سنگ نما , سنگ نما تراورتن , انواع نمای ساختمان , ملت سنگ , انواع نمای ساختمان با سنگ , سنگ نما ارزان , سنگ نما رومی , سنگ نما ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 12 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: