نوشته شده توسط : admin

بنابراین اطلاع از قیمت سنگ نما ارزان، می تواند کمک شایانی به تعیین بودجه بندی ساختمان سازی کند. زیرا بودجه بندی برای خرید متریال برای ساختمان سازی (به ویژه سنگ ساختمانی) یکی از مهمترین اقداماتی است که قبل از شروع هر پروژه باید انجام داد.

چرا سنگ نما ارزان؟ زیرا نمای ساختمان قسمتی مهمی از آن است. به این دلیل که سطح بزرگی را به خود اختصاص داده؛ و همینطور در اولین نگاه هر ببینده ای قرار دارد. پس اگر بتوان متریالی برای نمای بیرونی ساختمان انتخاب کرد که هم کیفیت عالی ای داشته باشد و هم قیمت مناسبی، در تعیین میزان مخارج ساختمانی سازی، نقش تعیین کننده ای دارد.

شاید با شنیدن واژه ارزان فکر کنید منظور از سنگ ارزان سنگ نمای بی کیفیت است. درصورتی که اینگونه نبوده و درواقع  معنایی که از این کلمه می توان برداشت کرد، یافتن سنگ ساختمانی است که برای نمای ساختمان مناسب باشد و از حداقل قیمت ممکن برخوردار باشد.

اما در زمان خرید سنگ نما ارزان بهتر است به مواردی که در ادامه عنوان می کنیم توجه کنید.

اگر سنگ نما مورد نظر شما قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرد، سنگ نما زمینه روشن مانند انواع سنگ تراورتن کرم را انتخاب کنید. اگر سنگ مورد نظرتان دارای زمینه رنگی (مشکی، شکلاتی، قرمز، …) حتما توجه کنید رنگ سنگ در مقابل تابش نور خورشید مقاوم باشد.

در سطح سنگ ترک یا خطوطی که نشان دهنده کیفیت پایین سنگ است، نباشد، سنگ نما در برابر تغییرات آب و هوا مقاوم باشد، به خوبی به ملات بچسبد، … . در بین سنگهای نما، سنگهای تراورتن و سنگهای گرانیت از مقاومت بیشتری برخوردار هستند.

سنگهای ساختمانی قیمت های بسیار متفاوتی دارند. زیرا تنوع، ویژگی ها، روش تولید، … متنوعی دارند. مهم ترین موارد که بر قیمت گذاری سنگ ساختمانی تاثیر می گذارد 

source: قیمت سنگ نما ارزان



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, قیمت سنگ نما ارزان, قیمت سنگ نما, سنگ نما ارزان, فروش ویژه سنگ نما, فروش ویژه سنگ نما ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سنگ هرسین به عنوان یکی از معروف ترین سنگهای ساختمانی در ایران به شمار می آید. به خصوص به عنوان سنگ هرسین پله. و رفته رفته جایگاه خود را در دیگرکشورهای دنیا بدست آورد، به حدی که امروزه جز یکی از پرفروش ترین سنگهای ساختمانی ایران قرار دارد.

اما این سنگِ مرمریت چه کاربردی دارد که جز سنگهای پرفروش است؟ آیا می توان از آن هم در نمای داخلی و هم در نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد؟ سنگ هرسین در خانواده سنگ های مرمریت قرار دارد، بنابراین منشا رسوبی داشته و یک سنگ طبیعی دگرگون شده است. اما سنگ مرمریت هرسین در مقایسه با دیگر سنگهای مرمریت مقاومت بسیار بالایی دارد.

سنگهای خانواده مرمریت به دلیل بافتی که دارند جز سنگ هایی با مقاومت بالا نیستند. به خصوص در برابر جذب آب. به همین دلیل نمی توان از آنها در تمام قسمت های ساختمان استفاده کرد. اما برای سنگ هرسین این چنین نیست.

و این مقاومت بالا هم به دلیل شرایطِ ساخت و تشکیل شدن این سنگ ساختمانی است. کانیهایی مانند کلسیت و آراگونیت عمده ترین کانی هایی هستند که در بافت این سنگ هستند. و یک ویژگی مهم دیگر سنگ هرسین پله، رنگ و نقوش آن است.

سنگ مرمریت هرسین دارای رنگ روشن و نمای ظاهری خاص و رگه‌ هایی با طرح های مختلف است. درنتیجه به راحتی می توان در سبک های مختلف معماری از آن استفاده کرد. حتی در نمای خارجی ساختمان هم کاربرد دارد.

سنگ هرسین هم مانند سایر سنگهای ساختمانی دارای قیمت های مختلفی است. زیرا فاکتورهای متعددی بر روی قیمت سنگ مرمریت ساختمانی تاثیر گذار هستند.

source: کاربرد سنگ هرسین پله



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ هرسین پله , قیمت مرمریت هرسین , خرید مرمریت هرسین ارزان , سنگ ساختمانی , قیمت سنگ مرمریت ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

صنعت سنگ ساختمانی و ساخت و ساز یک صنعت، به شدت پویا است. بودجه بندی نخستین و اصلی ترین گام برای رسیدن به موفقیت در این امر مهم است. بودجه بندی یعنی تخمینی از درآمد و هزینه های ساخت ساختمان در طول یک بازه زمانی مشخص.

بنا به عوامل محیطی، فنی (نوع نفشه، بزرگی و کوچکی ساختمان، نوع کاربری ساختمان، …)، جغرافیایی (شرایط دسترسی به محل پروژه، …)، آب و هوایی، انسانی، … میزان تخصیص بودجه بسیار متفاوت است.

اما یکی از عواملی که در تعیین میزان بودجه تاثیر مستقیم دارد، قیمت و مقدار مصالح ساختمانی می باشد. به ویژه سنگ ساختمانی. زیرا در ساخت همه ساختمان ها از سنگ ساختمانی استفاده می شود. چه به این صورت که از سنگ نما در تمام بخش های ساختمان (اعم داخل و خارج ساختمان) استفاده شود، و چه به صورت جزیی و به عنوان زیر ساخت.

بنابر این دلایل طبیعی است که همیشه برخی از سنگهای ساختمانی بخصوص سنگ تراورتن در فروش ویژه باشند. حالا چرا فروش ویژه سنگ تراورتن؟

سنگ تراورتن از رسوب چشمه های آبگرم، طی سالیان دراز و تحت فشار و دمای بالا به وجود می آید. و به مرور زمان ساختار لایه ای پیدا می کند. آن چه در این مدت و در لایه های تراورتن اتفاق می افتد، باعث به وجود آمدن ویژگی های مختلفی در سنگ تراورتن می شود. ویژگی هایی مانند:

  • تراورتن یک سنگ متخلخل است
  • ثبات رنگ و عدم تغییر رنگ دارد

هرچند که سنگهای ساختمانی دیگر هم دارای این ویژگی ها هستند، اما به طور مثال سنگهای گرانیت تنوع طرح و رنگ سنگهای تراورتن را ندارند، و یا سنگهای مرمریت مقاومت کمی در برابر جذب آب دارند.

سنگ تراورتن به دلیل زیبایی زیاد و قدرت چسبندگی بالا برترین مورد برای نماهای بیرونی ساختمان می باشد. به همین دلیل است که اکثر معماران و طراحان برای انواع نمای ساختمان از سنگهای تراورتن استفاده می کنند. و تراورتن لقب سنگ مناسب برای نما را به خود اختصاص داده است.

حال براحتی متوجه شدید که چرا برخی از سنگهای تراورتن همیشه در فروش ویژه هستند و اگر دچار تردید شده بودید که سنگهایی که در فروش ویژه هستند دارای کیفیت پایین تری هستند، این تردید از بین رفت.  اگر در خانه خود از سنگ تراورتن استفاده می‌کنید بهتر است که آن را از فروشگاه‌های معتبر انتخاب کنید تا بتوانید انواع مختلف سطح را شخصا بررسی کنید.

source: شرایط فروش ویژه سنگ تراورتن



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , فروش ویژه سنگ تراورتن , خرید سنگ تراورتن نما , سنگ نما ارزان , قیمت سنگ تراورتن ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر به دنبال سنگ نمایی باکیفیت و خوش رنگ هستید، ما سنگ تراورتن کرم تکاب را پیشنهاد می دهیم. سنگی که علاوه بر زیبایی و کیفیت بالا، از پرفروش ترین سنگهای ساختمانی هم می باشد. با ما همراه باشید که در این مقاله به طور اختصاصی به این نوع از سنگ تراورتن نما می پردازیم.

شهرستان تَکاب، یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی است و در جنوب شرقی این استان واقع شده ‌است. این شهر علاوه بر اینکه به جاذبه های گردشگری اش شناخته می شود، به یک دلیل دیگر هم بسیار معروف است. و آن یک عامل، سنگ تراورتن تکاب است.

سنگ تراورتن کرم تکاب یکی از تراورتن ‌های شناخته ‌شده و پرکاربرد در صنعت ساختمان ‌سازی بوده که دارای رنگ زمینه کرمی روشنی می باشد. سنگ تراورتن تکاب نوعی سنگ ساختمانی طبیعی از دسته سنگ های رسوبی متشکل از کربنات کلسیم است. این سنگ بجا مانده از رسوبات چشمه ‌های آب گرم می باشد.

این سنگ نما ارزان تخلخل نسبتا کمی دارد و به همین دلیل از جلاپذیری خوبی برخوردار است. تخلخل موجود در این سنگ به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آبها ی گرم منبع رسوب‌گذاری می باشد.

سنگ نما بدلیل قرار گرفتن در معرض ناملایمات جوی، بسیار آسیب پذیر است به همین دلیل باید در انتخاب سنگ نما دقت کرد.  سنگ کرم تکاب هم به دلیل دارا بودن ویژگی های زیر، از پرفروش ترین سنگهای نما به شمار می آید.

  • مقاومت زیاد در برابر عوامل جوی و ساییدگی
  • جذب حداقلی رطوبت و تراکم بالا
  • افزایش قدرت ساب پذیری
  • قدرت چسبندگی بسیار عالی

ناگفته نماند که تراورتن کرم تکاب، برای سنگ نما رومی، جلوه ای بسیار زیبا، باشکوه و فریبنده به ساختمان می دهد.  طبیعتا از سنگ طبیعی و ساختمانی که دارای ویژگی های بالا باشد، نمی توان انتظار داشت که فقط برای استفاده در نمای خارجی مناسب باشد. دیگر کاربرد های سنگ کرم تکاب عبارتند از:

  • دیوار های داخلی
  • نمای خارجی
  • نمای داخلی
  • پارکینگ
  • سنگ فرش
  • ساخت مصنوعات دکوراتیو

هرچند که تراورتن تکاب دارای رنگهای زمینه دیگری مانند سیلور و شکلاتی هم هست؛ اما نوع کرم آن در مقایسه با دیگر سنگهای نما تکاب محبوبیت بیشتری دارد.

source: تراورتن کرم تکاب را بیشتر بشناسید



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , تراورتن کرم تکاب , تراورتن کرم , سنگ نما رومی , قیمت سنگ تراورتن کرم تکاب , سنگ نما ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 11 / 1400 | نظرات ()