نوشته شده توسط : admin

در حال حاضر نرده سنگي ساخته شده با سنگ ساختماني طبيعي، بهترين و محكم ‌ترين نوع محافظ در بين حفاظ ‌هاي ديگر مي ‌باشد. زيرا داراي طول عمر و مقاومت بالا است. از ديگر خصوصيات نرده سنگي مي‌ توان به خاصيت ضد حريق بودن آن، قابليت شست‌و‌شو، مقاومت در برابر رطوبت، در برابر نور خورشيد اشاره كرد.

امروزه كمتر ساختماني را مي بينيد كه تراس يا بالكن نداشته باشد. و نرده سنگي از رايج ترين متريال هايي است كه براي ساخت محافظ تراس از آن استفاده مي شود. تراس كه معادل ايراني آن بهار خواب است به فضايي بدون سقف در معماري گفته مي شود. مساحت تراس ربطي به مساحت كل آپارتمان ندارد و براي اوقات فراغت و استراحت بسيار مناسب مي باشد.

انتخاب متريال مناسب براي نرده يا محافظ تراس در وهله اول براساس سبك معماري انجام مي گيرد. و بعد از آن براساس ميزان بودجه، و سليقه سازنده يا مالك ساختمان انجام مي شود. محافظ تراس مي تواند از جنس استيل، فلز، چوب، انواع سنگ پله، شيشه، كابلي، … و يا تركيبي از اين مصالح باشد.

طراحي زيبا و قابل انطباق با نماهاي مختلف ساختمان، در كنار كيفيت مواد اوليه استفاده شده از ديگر علل پرطرفدار بودنِ نرده سنگي بالكن مي باشد.نرده هاي سنگي انواع مختلفي از طرح، شكل و ارتفاع دارند. طرح هاي مربع، گرد و يا تركيبي از اين دو، يا طرح هاي خاص و قابل نورپردازي. همچنين صراحي با سنگ ‌هاي مختلفي توليد مي ‌شود كه بهترين آنها عبارت است از سنگ تراورتن.

تراورتن سنگي است كه نه تنها در برابر همه عوامل تخريب كننده سنگ ساختماني مقاوم است، بلكه زيبايي خيره كننده اي هم دارا مي باشد. علاوه بر تراورتن سنگ مرمريت، مرمر و حتي لايمستون هم براي نرده سنگي كاربرد دارند.

source: نرده سنگي تراس



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: نرده تراس , قیمت نرده سنگی , نرده سنگی بالکن , قیمت نرده سنگی تراورتن , قیمت نرده سنگی پله , نرده سنگی ارزان , قیمت نرده سنگی تراس ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بیشتر افراد تمایل دارند برای کف ساختمان از سنگ گرانیت کف استفاده کنند. زیرا مصالحی است که دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشد، نیاز به نگهداری کمتری دارد، به راحتی تمیز می شود و زیبا هم هست. سنگ گرانیت نطنز به دلیل شرایطی ایجاد می شود، جز باکیفیت ترین گرانیت های دنیا به حساب می آید. این سنگ دارای ۲ رنگ زمینه می باشد. گرانیت نطنز سفید و مشکی، که هر دو هم از پرطرفدارترین سنگهای کف هستند.

گرانیت سفید نطنز دارای زمینه رنگی سفید بوده که بر روی سطح آن دانه ‌های قهوه‌ای مایل به مشکی ریز مشاهده می شود. و به دلیل وجود این دانه ها، گرانیت گل پنبه ای هم معروف هستند. هر دوی این سنگها از معادن گرانیت شهرستان نطنز در استان اصفهان استخراج می شوند. اما دارای سورت های متفاوتی می باشند. گرانیت نطنز از محکم ترین درجه تا ضعیف ترین درجه سورت بندی می شوند.

استفاده از گرانیت نطنز برای کف پوش داخلی و یا خارجی ساختمان می‌‌ تواند فضایی متمایز خلق کند. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان ساختمان های لوکس تمایل دارند از این سنگ استفاده کنند. حتی شده بخشی کوچکی از کف ساختمان را.

source: قیمت سنگ کف گرانیت نطنز



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , قیمت سنگ گرانیت , سنگ گرانیت کف , قیمت سنگ کف , سنگ کف مرمریت , قیمت سنگ مرمریت , سنگ کف ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ممکن است برای همه افراد اینطور نباشد ولی نمای خارجی و سنگ نما در برداشت اولیه آدم ها بسیار تاثیر گذار است به همین دلیل نباید بدون فکر و توجه به نمای خارجی ساختمان یا هر مکانی دیگر، آن را ساخت. یکی از موثرترین عوامل برای زیبا سازی این قسمت از ساختمان این است که نمای خارجی با نمای داخلی از هر لحاظ هماهنگ باشد، به خصوص در نوع متریالی که در هر دو نما استفاده می کنیم.
سنگ ساختمانی جز آن دسته از متریالی است که کاربرد فراوانی هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی دارد. شاید هیچ مصالحی مانند سنگ نما نباشد که علاوه بر زیبایی طبیعی، از مقاوم ترین آنها هم باشد. متریالی که در قسمت خارجی ساختمان استفاده می شود، در برابر عوامل تخریب زیادی قرار دارد. به همین دلیل نمی توان هر متریالی را استفاده کرد. سنگ ساختمانی به این دلیل که در شرایط سختی تشکیل می شود، از مقاوم ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید.

اما با اینکه تنوع سنگ ساختمانی بسیار زیاد است، ولی همه آنها برای استفاده در نمای خارجی مناسب نیستند. سنگ نمایی که قرار است در قسمت بیرونی ساختمان استفاده کنیم باید ویژگی های زیر را داشته باشد.
مقاومت در برابر نور خورشید: بعضی از سنگ ها در برابر نور خورشید تغییر رنگ می دهند.
مقاومت در برابر نفوذ آب: سنگ های طبیعی رسوبی در برابر جذب آب مقاوم نیستند. آنها با جذب آب باران یا برف، به راحتی ترک می خورند و با مرور زمان خرد می شوند.
دارای خلل و فرج باشند: خلل و فرج باعث می شود، ملات به خوبی به سنگ طبیعی بچسبد و با گذشت زمان از کار جدا نشود.
به راحتی تمیز شود: از آنجایی که دسترسی به نمای خارجی مشکل است، اکثر نمای ساختمان ها با گذشت زمان کثیف می شوند. باید برای این قسمت از سنگ هایی استفاده شود که در مدت زمان کم و به راحتی تمیز شوند. سنگ اسلب، به دلیل دارا بودن ابعاد بزرگ، راحت تر تمیز می شود تا سنگ های تایل.
تقریبا نمای خارجی ساختمان شامل تمام قسمت هایی است که جز نمای داخلی به حساب نمی آیند. این قسمت ها عبارت اند از: نمای خارجی یا بیرونی ساختمان، محوطه و فضای سبز، پله و راه پله بیرونی، پارکینگ هایی که جزیی از حیاط هستند، دیوارها و سنگفرش بیرونی ساختمان، … . ذکر این نکته در اینجا خالی از لطف نیست که کاربرد سنگ ساختمانی در فضای سبز شامل آبنما، نیمکت، راه عبور برای رفتن به باغچه، تزیین قسمتی از کف باغچه، … است.

در بین سنگ های ساختمانی مرمریت، مرمر، تراورتن، گرانیت، اونیکس، … سنگ های تراورتن و گرانیت از همه مقاومت تر هستند. اما تنوع رنگ و زیبایی سنگ تراورتن از سنگ گرانیت بیشتر است.

source: کاربرد سنگ نما چیست



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما , سنگ نما ارزان , سنگ نما رومی , قیمت سنگ نما , کاربرد سنگ نما , سنگ نما سفید , سنگ نما ساده , سنگ نما تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سنگهای تراورتن تنها سنگ ساختمانی ای هستند که ساختار لایه به لایه دارد. و منوط به نحوه برش کوپ سنگ از معدن، تراورتن ها به دو روش موج دار و بی موج فراوری می شوند. ولی با این توضیحات کاربرد اصلی این نوع از سنگ ساختمانی چیست؟ بیشتر برای چه مصارفی کاربرد دارد؟
این محصول دارای ویژگی هایی متمایز کننده ای مانند مقاومت بالا، صیقل پذیری تنوع رنگی قابل قبول، زیبایی ظاهری منحصر به فرد، … می باشد. و با توجه به این خواص منحصر به فرد، اصلی ترین کاربرد سنگهای تراورتن برای برای نمای ساختمان و سنگ نما می باشد.
همچنین رنگ های این سنگ به علت ترکیباتی که در حین شکل گیری آن وجود داشته است، ثابت بوده و به مرور زمان و بر اثر تابش نور خورشید از بین یا حتی کمرنگ نمی شود. این ویژگی در کنار نمای لوکس و زیبای تراورتن و همچنین قیمت بسیار مناسب آن، سبب گردیده از این سنگ در ابعاد گسترده ای برای نمای ساختمان و سنگ نما استفاده شود.
همانطور که گفتیم وجود خلل و فرج، چسبندگی این سنگ را  بالا برده است. درنتیجه به راحتی می توان از آن در ارتفاع زیاد استفاده کرد. افزون بر این چگالی پایین آن در کاهش وزن اضافی ساختمان نیز مؤثر است. به علاوه تراورتن استون نقش نسبتا خوبی در عایق صوتی، گرمایی و سرمایی دارد. بنابراین از بهترین مصالح برای پوشش دیوار های ساختمان به حساب می آید.
تراورتن ها به دلیل اینکه از رسوبات چشمه های آب گرم، تشکیل می شوند، مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این، تشکیل شدن در چنین شرایطی باعث می شود که در سطح تراورتن استون سوراخ هایی ایجاد شود. این سوراخ ها که به تخلخل سنگ ساختمانی نیز شناخته می شوند، کمک می کنند سنگ تراورتن بهتر به ملات بچسبد.
طیف رنگی تراورتن استون، منوط به مواد معدنی موجود در رسوبات چشمه های آب گرم، و میزان آن، متفاوت است. رنگ زمینه تراورتن ها از کرم، لیمویی، سفید، قهوه ای، قرمز، گردویی، خاکستری و شکلاتی می باشد.
source: اصلی ترین کاربرد سنگ تراورتن



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, قیمت سنگ تراورتن, کاربرد سنگ تراورتن, تراورتن نما, کاربرد تراورتن سفید, سنگ تراورتن عباس آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در بین این مصنوعات سنگی، میزهای ساخته شده با سنگ ساختمانی تقریبا جدید هستند و به تازگی جای خود را در دکوراسیون های داخلی باز کردند. به خصوص انواع میز سنگی ناهار خوری. میز ناهارخوری یکی از مهمترین اقلام در دکوراسیون داخلی به حساب می آید.

بنابراین دقت در انتخاب میز مناسب باعث می شود تا یک فضای داخلی زیبا و دلنشین را داشته باشید. افزون بر این، از آن جا که میز ناهار خوری برای صرف غذا مورد استفاده قرار می ‌گیرد، زیبایی و قشنگی آن در هنگام غذا خوردن، دلنشین بوده و باعث ایجاد حس خوب در افراد می ‌شود.

علاوه بر زیبایی سنگ طبیعی دارای مقاوت و دوام بسیار بالا می باشد، قابلیت شستشو دارد و به راحتی تمیز می شود. دچار شکستگی و آسیب نمی گردد، و در برابر حرارت هم نیز پایدار است. به ویژه میزهای سنگی در ابعاد سنگ اسلب. زیرا این سنگهای ساختمانی طرح های بسیار خاصی و تک از سنگ طبیعی را به نمایش می گذارد. به همین دلیل است که استقبال از میز های سنگی غذا خوری، در چندین سال اخیر بسیار زیاد شده است.

با این حال تنوع سنگهای ساختمانی زیاد بوده که البته همه آنها برای ساخت میز سنگی مناسب نیستند. بهترین میز سنگی مناسب برای ناهار خوری عبارتند از: از انواع سنگ های مرمر، مرمریت، سنگ چینی، گرانیت برای میز سنگی غذا خوری استفاده میشود. یکی دیگر از پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین سنگهای مورد استفاده در میز سنگی ناهار خوری، سنگ مرمریت است. این سنگ تنوع بی شماری در طرح و رنگ دارد و مقاومت بالایی در برابر فشار و وزن بالا از خود نشان میدهد.

source: خرید میز سنگی ناهار خوری



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: میز ناهار خوری سنگی , ملت سنگ , میز سنگی , خرید میز سنگی , قیمت میز سنگی , قیمت میز ناهار خوری سنگی , سنگ اسلب , قیمت سنگ ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در بین مصالح مورد نیاز برای ساختن نما، سنگ نما جایگاه ویژه ای دارد. زیرا علاوه بر ویژگی های خاص و منحصربه فردی که سنگ های طبیعی دارند، به کار بردن سنگ نما برای دید خارجی سازه، جلوه ای بسیار لوکس به ساختمان می دهد.

پس الان پی بردیم که چرا بیشتر ساختمان های شهر نمای سنگی دارند. همچنین یکی از دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت سنگ نما، زیبایی و خاص بودن سنگ می باشد. اما آیا صحیح ترین کار در زمان خرید سنگ نما توجه به زیبایی سنگ است یا قیمت آن؟

زیرا سنگهای ساختمانی طبیعی گاها قیمت بیشتری از متریال های دیگر نماسازی دارند. و زیبایی و نوع طرح سنگ نما از موثر ترین فاکتورها در قیمت گذاری ساختمان می باشند. بعضی از سنگهای نما هستند که به دلیل نحوه برش یا نوع فرآوری یا ابعاد سنگ دارای طرح های خاصی هستند که نمی توان مشابه آنها را در هیچ یک از سنگهای ساختمانی دیگر پیدا کرد.

اگر دست شما در میزانِ هزینه کردن باز است پس فاکتور مهم، زیبایی سنگ نما می باشد. در غیر این صورت قیمت سنگ مهمتر می شود. و در پایان به این نکته اشاره کنیم که خارج از نوع کاربری و مقاومت سنگ ساختمانی، سنگهای مرمریت، مرمر، آنتیک، کوارتز، سنگ تراورتن و در انتها گرانیت ها زیباترین سنگهای ساختمانی طبیعی هستند.

طبیعتا این سنگها از قیمت بالاتری برخوردارند. اگر رنگ زمینه آنها از رنگهای کمیاب باشد که قیمت بالاتر می رود. پس در پاسخ به این سوال که قیمت سنگ نما مهمتر است یا زیبایی سنگ؟ باید بگوییم درحقیقت هیچ کدام. مساله مهم میزان بودجه شما است. اما نمی توان گفت گران ترین سنگها کدام اند، چرا که همانطور که اشاره کردیم، قیمت گذاری سنگهای طبیعی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

همچنین سلیقه مالکان و ساکنان آن، نمای داخلی، … را هم از مدنظر می گذرانند. به همین دلیل است که نوع سبک نمای خارجی ساختمان و متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

source: زیبایی یا قیمت سنگ نما؟



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ,سنگ نما ارزان,قیمت سنگ نما,سنگ نما رومی,قیمت سنگ نما ارزان,سنگ نما تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 8 / 1401 | نظرات ()