نوشته شده توسط : admin

در  بین سنگ های ساختمانی، قیمت سنگ گرانیت، بیشتر از سایر سنگهای طبیعی می باشد. و در بین سنگهای گرانیت، انواع گرانیت سفید قیمت بالاتری دارند. این بالا بودن قیمت هم به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به صورت کلی گرانیت سنگی است که دربرابر انواع موارد تخریب کننده سنگ، از مقاومت بسیار بالایی برخودار است. و این مقاومت بالا را مدیون وجود کانی هایی مانند کوارتز یا سیلیس می باشد. اما کوارتز کانی ای است که بر روی رنگ گرانیت هم تاثیر گذار است. به نحوی که هرچقدر میزان این کانی بیشتر باشد، رنگ سفید در گرانیت بیشتر می شود. و رنگ سفید هم رنگی است که با هر سبک و سلیقه ای به راحتی هماهنگ میشود.

بنابراین اگر بخواهیم مهمترین دلایل گرانتر بودن گرانیت های سفید را برشماریم، باید مقاومت بسیار بالا و پرطرفدار بودن رنگ آن را عنوان کنیم. و مورد دیگر کاربرد گرانیت سفید در ساختمان سازی است. که براساس همین مقاومت بالا و رنگ سفید آن، میتوان از این سنگها در تمام قسمت های ساختمان استفاده کرد، چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی.

ایران کشوری ثروتمند است از لحاظ دارا بودن معادن سنگ ساختمانی طبیعی؛ و خوشبختانه سنگ گرانیت سهم بسیار خوبی را از این معادن دارد. هرچند که استفاده کردن از واژه بهترین برای گرانیت های سفید اشتباه است، زیرا همه این سنگها زیبا و بسیار باکیفیت هستند، اما در ادامه ۳ نمونه از پرفروش ترین گرانیت های سفید را معرفی میکنیم.

گرانیت سفید نطنز اصفهان دارای رنگ زمینه‌ سفید یا طوسی رنگ است و دانه های سیاه و خاکستری در تمام سطح آن به طور یکنواخت پراکنده شده است. 

گرانیت نهبندان سنگی مقاوم با زمینه روشن با تم رنگی خاکستری می ‌باشد و دارای سه نوع آستان(توسی)، کرم و پرتقالی است. 

یکی از روشن ترین گرانیت های گل پنبه ای در ایران، گرانیت زاهدان است و به دلیل همین رنگ زیبا و متفاوت اش از توجه بیشتری در بین خریداران برخوردار می باشد.

source: انواع سنگ گرانيت سفيد



:: موضوعات مرتبط: سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: قیمت سنگ گرانیت سفید , ملت سنگ , سنگ گرانیت نطنز , سنگ گرانیت نهبندان , سنگ گرانیت زاهدان , قیمت سنگ گرانیت , خرید سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 7 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

زماني كه براي خريد سنگ ساختماني در بين انواع سنگهاي طبيعي جستجو مي كنيد با سنگي آشنا مي شويد كه كمي با ديگر سنگها متفاوت است. و اين سنگ، سنگ كريستال است.

البته نه سنگ كريستالي تزييني كه براي ساخت جواهرات از آن استفاده مي شود. بلكه كريستالي كه از معادن سنگهاي ساختماني طبيعي استخراج مي شود و در صنعت ساختمان سازي كاربرد دارد.

سنگ كريستال نوعي سنگ آهكي است كه در اثر فشار حرارتي ناشي از ماگماي مذاب و داغ در مدت زمان طولاني، مجددا متبلور شده و بلور هاي درشتي ايجاد كرده است. بنابراين مي توان نتيجه گرفت سنگ كريستال، سنگ مرمريت است اما تفاوت اين دو سنگ در همين بلور هاي درشت مي باشد.

و اين بلور ها، نقطه عطف سنگ كريستال است. كريستال ضخامت نازكي دارد اما در مقابل مقاوت بالايي دارد. حتي بيشتر از سنگهاي مرمريت. از ويژگي هاي مناسب اين سنگ اين است كه براي استفاده در مكان هاي مرطوب بسيار مناسب است زيرا جذب آب بسيار پاييني دارد. اين مورد تاثير مستقيم بر روي قيمت سنگ مرمريت كريستال خواهد داشت.

اگر با در جست وجوي سنگي نازك با مقاومت بسيار بالا هستيم يا اينكه سنگ كه قابليت حكاكي داشته باشد و هميشه در معرض برف و باران باشد انتخاب چه سنگي است؟؟ جواب كاملا مشخص است؛ سنگ چيني!

ويژگي ها و مزاياي ديگر استفاده از سنگ كريستال عبارتند از:

  • مقاوم در برابر شرايط جوي و تغييرات آب و هوا.
  • به خاطر رنگ سفيد و روشن گرما را به خود جذب نمي‌كند و طبيعتي سرد دارد. سنگي منايب براي مناطق
  • قابليت عبور نور از خود را دارد.

ما اين سنگ از تنوع طرح و رنگ زيادي برخوردار نيست. و شايد بتوان گفت اين مشكل بزرگِ كريستال است. البته اين سنگ به خوبي نياز افراد به سنگهاي زمينه روشن را برطرف كرده است. و پاسخ به اين سوال كه آيا سنگ چيني و كريستال يكي هستند؟ بايد بگوييم كه با اين توصيف بله.

source: سنگ چينی كريستال چيست؟



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ چيني كريستال, قيمت سنگ كريستال, خريد سنگ كريستالي, سنگ پله كريستال, انواع سنگ كريستال ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 7 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

انتخاب و خريد سنگ ساختماني براي مكان هايي مانند حمام و سرويس بهداشتي يكي از اقدامات مهم در حوزه نازك كاري ساختمان مي باشد. اما از آنجايي كه ميزان رطوبت در اين مكان ها بالا است، آيا مي توان از سنگ ساختماني براي آن استفاده كرد؟

سنگ ساختماني يكي از عايق ترين متريال هاي طبيعي در برابر جذب و نفوذ آب مي باشد. همچنين سنگ طبيعي از جمله مصالحي است كه به خوبي انرژي و حس بودن در مكان هاي زيبا و لوكس را القا ميكند.

اما نكته حائز اهميت اين است كه ويژگي عايق بودن براي همه سنگهاي طبيعي صدق نمي كند. پس درنتيجه همه سنگهاي ساختماني طبيعي را نميتوان براي سرويس بهداشتي و حمام به كار برد.

  • مقاومت بالا در برابر نفوذ آب
  • مقاومت بالا در برابر مواد شوينده
  • داراي تراكم بالا و تخلخل بسيار كم

به اين ويژگي ها بايد در زمان خريد سنگ كف سرويس بهداشتي و حمام، به طور ويژه دقت كنيد. زيرا سنگ كف از اهميت بسيار بيشتري برخوردار مي باشد. و فراموش نكنيد كه هر سنگي را كه انتخاب مي كنيد بايد تمامي ويژگي هاي بالا را داشته باشد و صرفا به داشتن يك يا چند مورد اكتفا نكنيد.

سنگ مرمريت يكي از زيباترين سنگ هاي تزئيني است با ويژگي هاي ظاهري و فيزيكي منحصربفرد. اين سنگ از دسته سنگ هاي آهكي دگرگون شده است و به دليل خلل و فرج كمتري كه نسبت به سنگ هاي تراورتن دارند مقاومت نسبي و وزن بيشتري دارند.

source: سنگ مرمريت برای سرويس بهداشتی



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, قيمت سنگ سرويس بهداشتي, خريد سنگ سرويس بهداشتي, بهترين سنگ مرمريت,قيمت سنگ مرمريت ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 7 / 1400 | نظرات ()