نوشته شده توسط : admin

ما پیشتر سنگ هرسین پله را به عنوان یکی از بهترین سنگ راه پله معرفی کرده ایم. اما در لیست بهترین سنگهای ساختمانیِ مناسب برای راه پله چه سنگهای دیگری هستند؟ آیا سنگ مرمریت دهبید هم برای این قسمت مهم ساختمان ها مناسب است یا نه؟

می توان گفت دو عوامل مهمی که در انتخاب سنگ پله از اهمیت بیشتری برخوردارند، ایمنی و سپس زیبایی راه پله هستند. هرچند که راه پله هایی که در داخل ساختمان قرار دارند، طبیعتا در معرض شرایط آب و هوایی مانند نور آفتاب، گرما و سرمای شدید، رطوبت و هوازدگی قرار ندارند، اما از آنجایی که راه پله مکانی است پرتردد، ایمنی (به ویژه لیز و لغزنده نبودن) سنگ پله اهمیت زیادی دارد.

در طرف مقابل چون فضای داخلی ساختمان، قسمت ها، جزئیات، وسایل، لوازم، … بسیار متنوع و مختلفی دارد، زیبایی سنگ پله هم مهم می شود. سنگ مرمریت دهبید یک سنگ مرمریت ایرانی است که از شهرت جهانی برخوردار است. سنگ مرمریت دهبید، سنگی صیقلی و براق با سطح یکدست و طبیعی است و از مرغوب ترین سنگهای ساختمانی با کیفیت صادراتی می باشد.

ضد خش و سایش، تخلخل پایین، جذب آب بسیار پایین، ساب پذیری فوق العاده، مقاومت فشاری مناسب، ثبات رنگ، زیبا و لاکچری، قیمت مناسب، ابعاد دلخواه و برش پذیری عالی از جمله ویژگی های سنگ مرمریت دهبید هستند که این سنگ را به یکی از پرفروش ترین سنگهای ساختمانی تبدیل کرده است.

دیواره های داخلی ساختمان، ساخت مصنوعات دکوراتیو، سنگفرش واحد های تجاری و اداری و مسکونی، سرویس بهداشتی، میز و کانتر آشپزخانه از کاربرد های این سنگ هستند؛

source: سنگ پله مرمریت دهبید



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ هرسین پله , سنگ مرمریت دهبید , سنگ پله , قیمت سنگ پله , خرید سنگ پله , قیمت سنگ پله ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در بین انواع سنگهای نما، سنگ تراورتن سفید ابیانه همیشه پرطرفدار بوده است. زیرا رنگ سفید یکدست این سنگ نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند؛ همچنین قیمت بسیار مناسبی دارد. اما آیا این سنگ سفید زیبا، سنگ مناسب برای نما می باشد یا نه؟

عوامل و پارامترهای مختلفی هستند که تعیین می کنند یک سنگ ساختمانی برای نما مناسب است یا نه. اما مهمترین پارامتر مقاومت سنگ نما است. این سنگ از مقاومت خوبی برای استفاده در نما برخوردار است. اما میزان تخلخل سنگ تراورتن سفید ابیانه ویژگی ای است که جلب توجه می کند.

همچنین وجود همین خلل و فرج ها باعث شده است سنگ ابیانه، در مقایسه با سنگهای مرمریت و گرانیت وزن سبک تری داشته باشد، درنتیجه بار اضافی به ساختمان وارد نمی کند. وزن مناسب سنگ نما ویژگی ای است که هر سنگ مناسب برای نما باید آن را داشته باشد.

مورد دیگری که در زمان خرید سنگ نما باید به آن توجه کنید، نوع جغرافیا و آب و هوای منطقه ای است که قرار است سنگ نما در آنجا استفاده شود. زیرا همه سنگهای ساختمانی در برابر تغییرات آب و هوا، بارش باران، تابش خورشید، … مقاوم نیستند.

خوشبختانه سنگ تراورتن سفید ابیانه جز آن دسته از سنگهای ساختمانی است که می توان آن را در هر منطقه ای استفاده کرد، مگر اینکه سنگ ابیانه در سورت های ضعیف تولید شده باشد. تراورتن ابیانه سنگهای مشابهی از لحاظ رنگ زمینه یا ویژگی های آن دارد.

و حالا نوبت پاسخ دادن به پرسشی است که در ابتدای مقاله پرسیدیم. در پاسخ باید بگوییم بله، سنگ تراورتن کرم یا سفید ابیانه یکی از بهترین سنگهای ساختمانی است که برای استفاده در نما، به ویژه سنگ نما رومی توصیه می شود.

سنگ سفید ابیانه یک سنگ ساختمانی با تراکم بالا است که میزان تخلخل خوبی هم دارا است. و هرچقدر میزان تخلخل یک سنگ بالا باشد، سنگ نما به خوبی به ملات می چسبد و احتمال جدا شدن سنگ ساختمانی از کار به مرور زمان را به حداقل می رساند.

کاربرد دیگر تراورتن ابیانه: دیوار های ساختمان اعم داخلی و خارجی، محوطه سازی و ساخت مصنوعات سنگی مانند صراحی، آب نما، نیمکت، … .

source: تراورتن کرم ابیانه سنگ مناسب برای نما است؟



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: قیمت سنگ ابیانه, قیمت سنگ تراورتن سفید ابیانه, ملت سنگ, تراورتن کرم, سنگ نما ارزان, قیمت سنگ تراورتن کرم, سنگ نما رومی ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

معماران و طراحان همیشه به دنبال خرید بهترین سنگ نما رومی هستند. زیرا نمای رومی یک نمای باشکوه و با عظمت است که اکثر افراد تمایل دارند از چنین نمایی برای ساختمان خود استفاده کنند.

به خصوص در این زمان که تکنولوژی پیشرفت کرده و به کمک ماشین آلات مکانیکی راحت تر، تمیز تر و زیباتر می توان جزئیات نمای رومی را ساخت. به همین دلیل است که امروزه نماهای رومی بیشتر شبیه به یک اثر هنری یا یک تابلوی بسیار زیبا هستند تا نمای خارجی یک ساختمان.

سنگ تراورتن آتشکوه، یکی از سنگ های ساختمانی شناخته شده در ایران و جهان می‌ باشد. این سنگ تراورتن کرم به دلیل رنگ سفید، یکدست و البته ساب خورده ای که دارد توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

سنگ تراورتن عباس آباد سفید هم دیگر سنگ نما ایرانی است که دارای شهرت جهانی می باشد به حدی که جز سنگ های تراورتن برند ایرانی به حساب می آید. ولیکن محبوبت این سنگهای تراورتن محدود به همین ویژگی ها نبوده و دارای مشخصاتِ دیگری هم هستند.

وجود یک نمای پرطرفدار که آراستگی و چشم‌ نوازی را برای بخش خارجی ساختمان به ارمغان بیاورد، مستلزم استفاده از سنگ نما رومی باکیفیت و مرغوب می باشد.

از همین روی است که سنگ تراورتن عباس آباد و تراورتن آتشکوه از بهترین سنگ های نما رومی هستند. زیرا علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند، از ویژگی های زیر هم برخوردارند. اما در مقابل همه این ویژگی های فوق العاده خوبی که دارند از قیمت بالایی برخوردار هستند.

source: معرفی 2 سنگ نما رومی عالی



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ نما رومی, سنگ تراورتن عباس آباد, سنگ تراوتن آتشکوه, قیمت سنگ نما رومی, سنگ نما رومی ساده, بهترین سنگ نما رومی ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1400 | نظرات ()