نوشته شده توسط : admin

با پیشرفت در صنعت تولید سنگ ساختمانی و علم ساختمان سازی، تنوع طرح و رنگ در انواع سنگ نما بسیار زیاد شد. سنگهای نمای باکیفیت و مرغوب که مخصوصا برای استفاده در نمای خارجی و بعضا نمای داخلی تولید می شوند. چراکه سنگ نمای ساختمان از نظر مقاومت و استحکام مطلوب‌تر بوده و دوام بالا، زیبایی، سهولت استخراج، برش و حکاکی از ویژگی‌های این سنگها می ‌باشند.

تا چندین سال گذشته از سنگهای تراورتن کرم و تعداد کمی از مرمریت ها برای ساخت نمای ساختمان استفاده می کردند. زیرا دیگر سنگهای ساختمانی برای این کار مناسب نبودند. اما یکی مزایای پیشرفت تکنولوژی، مقاوم و محکم سازی سنگهای ساختمانی ضعیف بود.

درنتیجه با دسترسی بیشتر و فراوان شدن انواع سنگ نما، قیمت این سنگ ها درمقایسه با قبل کاهش پیدا کرد. و از آنجایی که هر سنگ نما در سورت ها یا درجه های مختلفی تولید می شود، حتی می توان سنگهای نمای گران قیمت را با قیمت کمتری و سورت ضعیف تری خریداری کرد.

علاوه بر این مورد، امروزه هزینه های پروژه های ساختمان سازی، خارج از نوع کاربری ساختمان، بسیار سنگین می باشد. و سنگ نمای ساختمان یکی از متریال هایی است که مورد توجه اکثر سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفته است. 

درنتیجه این افراد به دنبال خرید سنگ نما با قیمت پایین اما مرغوب هستند، بخصوص برای سنگ تراورتن نما. به همین دلیل در زمان خرید سنگ در فروش ویژه سنگ نما به ویژگی های سنگ و نکات کوچکی دقت می کنند که بتوانند در هزینه ها صرفه جویی کنند. سنگ نمای ساختمان زیبایی ظاهری آن و عمر آن را تعیین می‌ کند.

از این‌رو، انتخاب و خرید بهترین سنگ نما ساختمان اهمیت ویژه ای دارد. استاندارد و ویژگی های سنگ نما مرغوب عبارت است از: مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، زیبا باشد، دارای تراکم پایین و وزن کمتر باشد، چسبندگی بالا، از تخلخل مناسبی برخوردار باشد، نظافت و نگهداری آسان داشته باشد، از مقاومت خمشی و کششی بالایی برخوردار باشد، ... .

در انتها نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که سنگ های نمایی که کیفیت بالایی داشته و معادن آن محدود هستند طبیعتا قیمت بالاتری خواهند داشت که غالبا تولید کنندگان این سنگ ها تعیین کننده قیمت این سنگ ها هستند.

source: فروش ویژه انواع سنگ نما



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ نما, قیمت سنگ نما, سنگ تراورتن, سنگ نما رومی, سنگ نما تراورتن، قیمت سنگ نما ارزان، سنگ نما سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 3 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از انواع سنگ نما ارزان (البته نه همیشه) ایرانی بسیار پرطرفدار و شناخته شده در جهان است. تراورتن عباس آباد از نظر وجود معدن و گستردگی در ایران نسبتا فراوان می باشد. و در طرح های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

یکی از دلایل پرطرفدار بودن این سنگ نما همین مورد است. تراورتن عباس آباد یک سنگ نمای کمیابی نیست و چون از معادن متفاوتی استخراج می شود، دارای سورت بندی های متفاوتی است. و تنوع سورت بندی بر روی قیمت این سنگ تراورتن کرم تاثیر بسزایی گذشته است. لازم به ذکر است واژه سورت در زبان فارسی به معنای تفکیک و جدا سازی است.

درواقع منظور از سورت بندی سنگ ساختمانی، میزان کیفیت سنگ است. و یکی از فاکتورهایی که در سورت بندی اهمیت دارد، طرح سنگ ساختمانی است. بنابراین تولید کردن سنگ طبیعی در طرح های متفاوت و تولید سنگ در سورت بندی مختلف، دو موضوع جدا از هم هستند.

سورت بندی براساس ابعاد سنگ نما، کیفیت، ساب سنگ، ضخامت سنگ، طرح و مدل آن صورت می گیرد. اما خوشبختانه با گذشت زمان و پیشرفت علوم و بکارگیری رزین حتی سورت های ضعیف ترِ تراورتن کرم عباس آباد هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

این سنگ در بستر رودخانه ها و غارها تشکیل می شود، به همین دلیل سنگی است نیمه بلوری و سخت است؛ که دارای بافتی متخلخل می باشد. این بافت متخلخل باعث شده است تراورتن عباس آباد به عنوان یک عایق عالی در برابر صوت و حرارت عمل کند.

از طرف دیگر وجود این سوراخ ها و حفره ها در بافت سنگ نما موجب می شود که تراورتن کرم عباس آباد به خوبی به ملات بچسبد. درنتیجه در طولانی مدت و با گذشت زمان از کار جدا نمی شود. تراورتن کرم عباس آباد انتخاب اول بسیاری از سازندگان و طراحان برای سنگ نما رومی می باشد. چراکه با ظاهری زیبا و صیقلی، و مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی دارد، این سنگ را بین سازندگان به سنگی محبوب تبدیل کرده و

از دیگر ویژگی‌های این سنگ می‌توان به نظافت آسان آن نیز اشاره کرد. همچنین وزن پایینی که سنگ تراورتن کرم عباس آباد نسبت به سایر سنگ ‌ها مانند مرمریت و گرانیت دارد آن را به سنگی بی‌رقیب در نمای ساختمان تبدیل کرده است. سنگ تراورتن عباس آباد پس از استخراج از معادن، در قالب کوپ سنگ برای صادرات و برش خورده (ابعاد مختلف) برای مصرف داخلی، در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

source: سنگ تراورتن عباس آباد، یک سنگ نما ارزان



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, تراورتن عباس آباد, سنگ نما ارزان, سنگ نما رومی, تراورتن کرم, قیمت سنگ تراورتن سفید عباس آباد, قیمت سنگ تراورتن عباس آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 3 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

به جرئت می توان گفت سنگ نما طبیعی تنها متریالی است که در تمام ادوار تاریخ برای ساخت نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته است. و نمای ساختمان، ظاهر بیرونی هر ساختمان است. که این ظاهر نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت خودِ ساختمان، محل و در کل زیبایی شهر ایفا می کند.

همچنین نمای بیرونی به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که علاوه بر زیبایی از آن در برابر عوامل مختلف محافظت می نماید. به همین دلیل است که همیشه سازندگان ساختمان ها در تلاش بودند که از مقاوم ترین مصالح، یعنی همان سنگ نما برای ظاهر بیرونی ساختمان استفاده کنند.

سنگهای نما دسته ای از انواع سنگهای ساختمانی هستند که به گونه ای برش، تولید و فرآوری می شوند که مخصوص استفاده در نمای بیرونی ساختمان ها می باشند (به ویژه برای سنگ نما رومی). مانند سنگ‌ های آذرین، دگرگونی و رسوبی. همچنین این سنگهای ساختمانی بسیار متراکم و سنگین بوده و می توان به راحتی و بدونی نگرانی از آنها در ارتفاع های زیاد (برج ها، مجتمع های بزرگ تجاری، اداری، …) استفاده کرد.

اما سنگهای نما تنها به همین دلیل مخصوص استفاده در نمای بیرونی یا خارجی ساختمان نیستند. بلکه سنگ مناسب برای نما ویژگی های دیگری هم دارد که آنها را به سنگهای ساختمانی برای ساخت نمای خارجی ساختمان تبدیل می کند. ویژگی های مانند:

از آنجا که نمای خارجی ساختمان در بیرونی ترین قسمت ساختمان قرار گرفته است، علاوه بر اینکه تحت تاثیر عوامل نخریب کننده مختلف است، باید زیبایی خاص و خیره کننده ای هم داشته باشد که نظر هر ببینده ای را به خود جلب کند. هرچند که تمام سنگهای طبیعی دارای زیبایی منحصربه فردی هستند اما نحوه تولید و برش سنگ هم باید به گونه ای باشد که این زیبایی را خاص تر کند. به طور مثال استفاده از سنگ اسلب برای نما.

هرچند که تمام سنگهای ساختمانی طبیعی از مقاومت زیادی برخودار هستند و به کار بردن آنها در ساختمان سازی باعث افزایش عمر ساختمان می شود، اما همه آنها برای استفاده در نمای خارجی مناسب نیستند.

حال بر این اساس کدام سنگهای ساختمانی هستند که دارای این مشخصات می باشند؟ انواع سنگهای تراورتن، سنگهای گرانیت، چینی، سند استون، بسته به نوع جغرافیا مرمر و مرمریت. هرکدام از این سنگهای نما خود، دارای انواع مختلفی هستند که انتخاب نوع سنگ بستگی به سلیقه سازنده ساختمان دارد. براساس این توضیحات از متریال های دیگر مانند آجر، خشت، شیشه، بتن، …. کمتر استفاده می شود.

source: سنگ نما چیست؟



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ نما, سنگ نما رومی, سنگ اسلب, قیمت سنگ نما, سنگ نما سفید,سنگ گرانیت, سنگ تراورتن, سنگ مرمریت ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 3 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در بازار سنگهای ساختمانی، انواع سنگ تراورتن نما سهم عمده ای را به خود اختصاص داده اند. چراکه معادن این نوع سنگ در کشور زیاد است، درنتیجه دسترسی به این سنگها به راحتی امکان پذیر است.

و از طرف دیگر در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. هرچند که بیشتر برای نمای خارجی استفاده می شوند. با این حال انواع تراورتن نما جز پرفروش ترین سنگهای ساختمانی هستند.

موضوع مهم بعدی قیمت این سنگهای نما است. به این دلیل که قیمت سنگ ساختمانی در میزان هزینه های یک پروژه ساختمانی تاثیر زیادی دارد. بنابراین سعی بر این است که بتوان سنگهایی را تهیه کرد که در عین حال که کیفیت خوبی دارند از قیمت مناسبی هم برخوردار باشند.

سنگ تراورتن آتشکوه با تم سفید و موج های زیبا و منظم یک سنگ تراورتن نما با کیفیت است. این سنگ بدلیل ویژگی های فیزیکی خوب، رنگ روشن و ساب پذیری خوب یکی از بهترین تراورتن های حال حاضرِ دنیا می باشد.

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین سنگ های تراورتن سفید دنیا می باشد. این سنگ تمام ویژگی های یک سنگ مرغوب به جهت استفاده در نمای ساختمان را دارد. از این روی سنگی است که به شدت مورد استقبال مهندسان و مالکان ساختمان ها قرار گرفته است.

سنگ عباس آباد دارای ویژگی های رنگ روشن متمایل به سفید، مقاومت بالا، صیقل پذیری عالی، تخلخل کمتر نسبت به سایر تراورتن ها، مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ و طرح زیبا می باشد. افزون بر این موارد سنگ عباس آباد از حفره ها و تخلخل های بسیار زیادی تشکیل شده است. و همینطور به عنوان یک عایق نسبی در برابر اصوات و حرارت عمل می کند.

کاربردهای تراورتن عباس آباد عبارتند از: نمای خارجی و داخلی، سنگ کف، سنگ پارکینگ و حیاط، ساخت راهرو، راه پله، لابی، … .

سنگ حاجی آباد در رنگ های شکلاتی، کرم و گردویی موجود است و با این ترکیب رنگی می ‌تواند جلوه خاصی به نمای ساختمان بدهد. سطح خارجی این سنگ نما با رزین فرآوری شده و سوراخ های سطحی آن پُر می شوند. این کار باعث می شود مقاومت سنگ حاجی آباد در برابر سرما افزایش یابد.

تراورتن حاجی آباد در برابر ساییدگی، رنگ رفتگی، پریدگی و شکستگی مقاوم می باشد و استحکام زیادی دارد. و از همه مهمتر از لحاظ قیمت بسیار به صرفه است. کاربرد این سنگ هم مانند سنگهایی است که در بالا معرفی کردیم. از تکرار دوباره آنها پرهیز می کنیم.

سنگ تراورتن تکاب از جمله سنگ ‌های ساختمانی متخلخل بسیار زیبای بازار محسوب می‌شود که علاوه بر فروش داخلی با تقاضای خریداران خارجی نیز رو به رو است. سنگ تکاب هم دارای تم کرم، بژ و شکلاتی است. به دو روش بی موج و موجدار برش داده شده و در طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوعی فرآوری می ‌شود.

این سنگ نما به دلیل فراوانی معادن در داخل کشور، بسیار در دسترس و با قیمت مناسب عرضه میگردد. علاوه بر این مانند سنگهای ذکر شده به دلیل پوشانده شدن سوراخ ها با مواد رزین، در برابر سرما های شدید به شدت مقاوم است و دچار ترک، شکستگی و ریزش نخواهد شد.

sourse: ارزان ترین سنگ تراورتن نما



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , تراورتن نما , تراورتن عباس آباد , تراورتن حاجی آباد , تراورتن کرم , قیمت سنگ تراورتن , ارزانترین سنگ تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 3 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کفپوش کردن ساختمان با سنگ کف کاری است متداول که اکثرا طراحان و معماران برای هر نوع ساختمانی انجام می دهند. با این کار زیبا سازی فضای داخلی ساختمان افزایش چشم گیری پیدا می کند. و همینطور متریالی را به کار می برند که عمر طولانی دارد و نیاز به ترمیم یا تعویض کفپوش در کوتاه مدت نیست.

در بین انواع بناها، برای ساختمان های مسکونی بیشتر از سنگ کف برای کفپوش استفاده می کنند تا دیگر ساختمان ها. و از آنجایی که در فضای داخلی آپارتمان ها، سنگ کمتر در معرض خراب شدن قرار دارند، می توان تمام کف ساختمان های مسکونی را با سنگ کف پوشاند. بخصوص کف پذیرایی را.

اتاق پذیرایی قسمتی است که برای اغلب مردم محیط مرکزی خانه تلقی شده و جایی است که از میهمانان خود در آنجا پذیرایی می‌کنند. و یا در زمانِ دیگری از آنجا برای ریلکس کردن و بدست آوردن آرامش استفاده می ‌کنند.

در واقع پذیرایی محیطی آرام و دلباز است که باعث راحتی فکر و احساس خوب در افراد خانه یا میهمانان می‌ شود. پس باید آن را به گونه ای طراحی و اجرا کرد که حس خوب بودن در آن را بیشتر کند.

سنگ ساختمانی طبیعی متریالی است که به واسطه سطح صیقلی ای که دارد، پا گذاشتن بر روی آن حس فوق العاده ای ایجاد می کند. همچنین سنگ ساختمانی خاصیت انتقال گرما و سرما را دارد. بنابراین در تابستان دمای منزل را متعادل تر کرده و در زمستان با به کاربردن سیستم گرمایشی مناسب، میتوان گرما را به کل فضا انتقال داد.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم زیبایی طرح و رنگ سنگ ساختمانی است. سنگ‌ کف در طرح‌ ها و رنگ ‌های مختلفی تولید می‌شوند که این ویژگی باعث مورد پسند واقع شدن برای هر نوع سلیقه، و قابلیت استفاده برای اغلب سبک‌های دکوراسیون می ‌شود.

دوام، استحکام و طول عمر بالای سنگ ک هم ویژگی ای است که همه افراد از آن اطلاع دارند. اما مناسب ترین سنگ کف برای کفپوش ساختمان عبارتند از: کریستال یا چینی، انواع مرمریت ها، تراورتن ها، ... که انتخاب هر سنگی از هر کدام از این دسته ها، بستگی به نوع معماری و سلیقه شما دارد.

source: سنگ کف پذیرایی



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: خرید سنگ کف پذیرایی , قیمت سنگ کف پذیرایی , قیمت سنگ کف سالن ارزان , قیمت سنگ کف , سنگ کف خانه , سنگ کف پذیرایی , سنگ کف , ملت سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 3 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اکثر مالکان و معماران برای بیشتر کردن شکوه و عظمت یک ساختمان از سنگ پله برای ساخت پلکان و راه پله بنا استفاده می کنند. چراکه پله یکی از مهم ترین ترین اجزای ساختمان است. این عنصر کاربردی نه تنها به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه حضور آن در ساختمان زیبایی بی نظیری به فضا می بخشد.

شکل ظاهری پله های ساختمان با توجه به نوع کاربرد آن ها طراحی می شود. و برای ساخت آنها می توان از مصالح دیگری مانند چوبی، فولادی، شیشه ای، بتنی، پلکسی و یا ترکیب چند مصالح با یکدیگر، استفاده کرد. از طرف دیگر پلکان از ۳ قسمت اصلی: پله، سطح شیب دار و پاگرد و ۳ قسمت فرعی خیز پله، آب چکان و نرده تشکیل شده است.

هرچند که از همه این متریال های می توان تمام قسمت های پلکان را ساخت اما تمام آنها برای هر نوع کاربری مناسب نیستند. به طور مثال چوب به راحتی می سوزد، بتن زیبا نیست، شیشه به دلیل استفاده از شیشه های نشکن مقرون به صرفه نیست، … .

حال انتخاب سنگ پله مناسب کاری است دشوار زیرا تنوع سنگ پله ساختمانی زیاد است. در بین این تنوع زیاد، سنگ گرانیت جز انتخاب های اول و دوم است. به این دلیل که:

گرانیت یکی از سنگ های ساختمانی بسیار مهمی است که از آن به عنوان سنگ پله، زیاد استفاده می شود. سنگ گرانیت دارای بافتی با دانه های متوسط تا درشت است. و با توجه به نوع کانی های موجود در آن، به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می شود.

مزایای خرید سنگ پله گرانیت شامل بهره مندی از مقاومت بسیار بالای آن، دوام و ماندگاری بالا، نگهداری آسان، اشتعال ناپذیربودن، عایق حرارتی، مقاومت در برابر جذب آب، عدم ترک و شکستگی، عدم واکنش با مواد شوینده، … است.

البته بالاتر بودن وزن آن نسبت به مرمریت باعث افزایش اضافه بار در ساختمان می شود. از دیگر عیب های سنگ پله گرانیت، تنوع رنگی کمتر آن را می توان نام برد. همچنین هر چه سنگ گرانیت طرحی یکنواخت تر و یک رنگ تری داشته باشد، فرآوری پیشرفته تری روی آن صورت گرفته، پس قیمت بالاتری خواهد داشت.

source: سنگ پله گرانیت



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ پله, سنگ پله گرانیت, قیمت سنگ پله, قیمت سنگ پله ارزان, قیمت سنگ پله سفید, سنگ ساختمانی, سنگ پله تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 3 / 1401 | نظرات ()