مهمترین کاربرد سنگ تراورتن
نوشته شده توسط : admin

بهتر است نگاهی به ویژگی های مهم سنگ ساختمانی تراورتن داشته باشیم. آنچه در گذر زمان و با تحت فشار قرار گرفتن رسوبات اتفاق می افتد، باعث به وجود آمدن ویژگی های مختلفی می شود. علاوه بر ساختار لایه به لایه و زیبای آن که در بالا اشاره کردیم، ویژگی های مهم دیگری هم نیز دارا می باشد. ولی برای آنکه درک بهتری از ویژگی های این سنگ داشته باشیم، بهتر است آنها را به دو دسته ی مزایا و معایب تقسیم کنیم. مزیت های تراورتن استون عبارت است از:

گرما را جذب نمیکند: این ویژگی باعث می شود سطح این سنگ همیشه خنک باشد. به همین دلیل می توان گفت تراورتن یکی از بهترین گزینه ها برای نمای ساختمان در مناطق گرمسیر می باشد. ثبات رنگ و عدم تغییر رنگ: رنگ این سنگ در مواجهه با عوامل خارجی و محیطی و پس از گذشت زمان تغییر نمی کند و ثابت است.

همچنین زمینه رنگی متنوعی دارد، از سفید و کرمی گرفته تا اتواع قهوه ای و رنگهای خاص مانند قرمز، زرد، … . مقاومت بالا: تراورتن مقاومت فشاری و ضربه ای قابل قبولی دارد. این مشخصات باعث دوام بالای سنگ کف تراورتن می شود. همینطور از شکستن سنگ نما در اثر انبساط و انقباض ساختمان جلوگیری میکند.

تخلخل سنگهای تراورتن: وجود تخلخل سبب لیز نبودن سنگ می شود. به همین دلیل این سنگ به کفپوشی ایده آل بدل شده است. همچنین این خلل ها چسبندگی و ایمنی بیشتر سنگ نما را به همراه دارند. درنتیجه برای استفاده در نما، به خصوص نما رومی و کلاسیک بهترین گزینه است. قابلیت برش و ساب پذیری عالی: استفاده از مواد اولیه با کیفیت در هنگام فرآوری، امکان تولید تراورتن با سطح صیقلی و بسیار براق را فراهم کرده است.

عایق حرارت و صوت: این روزها برای دیوار پوش و کفپوش به میزان عایق بودن مصالح توجه فراوانی می شود. خوشبختانه تراورتن سنگی است عایق صوت و حرارت که به آرامش فضا و کاهش مصرف انرژی بسیار کمک میکند.

source: مهمترین کاربرد سنگ تراورتن





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: سنگ تراورتن , ملت سنگ , قیمت سنگ تراورتن , سنگ تراورتن نما , کاربرد سنگ تراورتن , سنگ تراورتن سفید , سنگ تراورتن چیست , انواع سنگ تراورتن , خرید سنگ تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 12 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: