سنگ تراورتن نما یا سنگ نما گرانیت
نوشته شده توسط : admin

سنگ نما اغلب از بین بادوام ترین مصالح انتخاب می شود، یعنی تراورتن نما و گرانیت نما. چراکه سنگ نما باید از پایداری نسبی در برابر عوامل مختلف محیطی برخوردار باشد. و از آنجایی که این مصالح ساختمانی، نمای بیرونی و پوسته ساختمان را نشان می‌ دهد باید سنگی را انتخاب کرد که به مرور زمان زیبایی خود را از دست ندهد.

از طرف دیگر امروزه طراحی و اجرای نمای ساختمان نسبت به گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است. در حال حاضر نمای سنگی با عناصر مدرن و ترکیبی طراحی می‌شوند تا بتوانند بیش از پیش بر افراد را تحت تأثیر قرار دهد. در این میان، انتخاب نوع سنگ مهمترین عامل در افزایش کیفیت طراحی و ساخت است.

یکی از رایج ترین نام هایی که این روزها در حوزه‌ی سنگ ‌های ساختمانی زیاد می شنویم، سنگ تراورتن نما است. این سنگ، در گروه سنگهای آهکی و متخلخل قرار دارد که دارای ساختارِ لایه به لایه می باشد. (بسته به نوع برش سنگ طبیعی از معدن و نحوه برش آن در کارخاته تولید سنگ نما، به دو نوع تراورتن نما موج دار و تراورتن بی موج تولید می شود).

درصد تخلخل بالا و تراکم پایین، وزن کم، جذب آب بسیار، چسبندگی عالی به ملات، عایق حرارت و صوت، مقاوم دربرابر شرایط آب و هوایی ازجمله ویژگی های این سنگ می باشند. این گونه سنگ ها به دلیل دارا بودن تخلخل، کیفیت مطلوبی برای استفاده در نمای ساختمان دارند. همچنین برای استفاده از این سنگ ها در نمای ساختمان معمولا نیازی به اسکوپ گذاری نیست.

همچنین وجود ناخالصی هایی مانند، منگنز، سیلیس، مواد آلی، … در بافت سنگ باعث ایجاد تنوع رنگی قابل ملاحظه ای شده است. رنگ های سفید، شیری، کرم تا بژ، صورتی، قهوه ای، طلائی، زرد، لیموئی، قرمز و سبز ازجمله رنگهای موجود در انواع سنگ تراورتن نما هستند.

سنگ گرانیت ترکیبات و مواد مختلفی را در ساختار خود دارد. هر یک از این مواد باعث ایجاد ویژگی خاصی در گرانیت می شوند. در بافت این سنگ کانی هایی از قبیل کوارتز و فلدسپات یافت می شوند. البته کانی های دیگری هم چون میکا و آمفیبول نیز به مقدار کم تری در ایجاد آن نقش دارند.

این موارد ویژگی هایی هستند که یک سنگ گرانیت نما دارد. اما در مقایسه با نواع تراورتن نما، تنوع رنگی کمتری دارند. از نظر رنگ می توان گرانیت ها را به پنج دسته گرانیت های شکلاتی، مشکی، قرمز، طوسی و هلویی تقسیم کرد.

مصالح سنگ ویژگی‌هایی دارد که دست طراحان را در طراحی باز می‌گذارد به طوری که از سنگ در انواع سبک‌های طراحی استفاده می‌شود. همچنین از نمای سنگی می‌توان به صورت تک متریالی و چند متریالی در نمای ترکیبی استفاده کرد.

source: سنگ تراورتن نما یا سنگ نما گرانیت





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ نما, قیمت سنگ نما, سنگ تراورتن نما, سنگ گرانیت نما, قیمت سنگ تراورتن, سنگ تراورتن سفید,سنگ نما رومی, سنگ نما ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: