سنگ تراورتن عباس آباد، یک سنگ نما ارزان
نوشته شده توسط : admin

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از انواع سنگ نما ارزان (البته نه همیشه) ایرانی بسیار پرطرفدار و شناخته شده در جهان است. تراورتن عباس آباد از نظر وجود معدن و گستردگی در ایران نسبتا فراوان می باشد. و در طرح های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

یکی از دلایل پرطرفدار بودن این سنگ نما همین مورد است. تراورتن عباس آباد یک سنگ نمای کمیابی نیست و چون از معادن متفاوتی استخراج می شود، دارای سورت بندی های متفاوتی است. و تنوع سورت بندی بر روی قیمت این سنگ تراورتن کرم تاثیر بسزایی گذشته است. لازم به ذکر است واژه سورت در زبان فارسی به معنای تفکیک و جدا سازی است.

درواقع منظور از سورت بندی سنگ ساختمانی، میزان کیفیت سنگ است. و یکی از فاکتورهایی که در سورت بندی اهمیت دارد، طرح سنگ ساختمانی است. بنابراین تولید کردن سنگ طبیعی در طرح های متفاوت و تولید سنگ در سورت بندی مختلف، دو موضوع جدا از هم هستند.

سورت بندی براساس ابعاد سنگ نما، کیفیت، ساب سنگ، ضخامت سنگ، طرح و مدل آن صورت می گیرد. اما خوشبختانه با گذشت زمان و پیشرفت علوم و بکارگیری رزین حتی سورت های ضعیف ترِ تراورتن کرم عباس آباد هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

این سنگ در بستر رودخانه ها و غارها تشکیل می شود، به همین دلیل سنگی است نیمه بلوری و سخت است؛ که دارای بافتی متخلخل می باشد. این بافت متخلخل باعث شده است تراورتن عباس آباد به عنوان یک عایق عالی در برابر صوت و حرارت عمل کند.

از طرف دیگر وجود این سوراخ ها و حفره ها در بافت سنگ نما موجب می شود که تراورتن کرم عباس آباد به خوبی به ملات بچسبد. درنتیجه در طولانی مدت و با گذشت زمان از کار جدا نمی شود. تراورتن کرم عباس آباد انتخاب اول بسیاری از سازندگان و طراحان برای سنگ نما رومی می باشد. چراکه با ظاهری زیبا و صیقلی، و مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی دارد، این سنگ را بین سازندگان به سنگی محبوب تبدیل کرده و

از دیگر ویژگی‌های این سنگ می‌توان به نظافت آسان آن نیز اشاره کرد. همچنین وزن پایینی که سنگ تراورتن کرم عباس آباد نسبت به سایر سنگ ‌ها مانند مرمریت و گرانیت دارد آن را به سنگی بی‌رقیب در نمای ساختمان تبدیل کرده است. سنگ تراورتن عباس آباد پس از استخراج از معادن، در قالب کوپ سنگ برای صادرات و برش خورده (ابعاد مختلف) برای مصرف داخلی، در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

source: سنگ تراورتن عباس آباد، یک سنگ نما ارزان





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, تراورتن عباس آباد, سنگ نما ارزان, سنگ نما رومی, تراورتن کرم, قیمت سنگ تراورتن سفید عباس آباد, قیمت سنگ تراورتن عباس آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 3 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: