نماي سنگ تراورتن كرم چگونه است؟
نوشته شده توسط : admin

یکی از بهترین و متداول ‌ترین متریال ها برای نمای ساختمان استفاده از سنگ تراورتن به ویژه تراورتن کرم می باشد. اما شاید دچار تردید باشید که آیا استفاده از سنگ تراورتن برای نمای ساختمان مورد نظر شما مناسب است یا نه؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است با تمام ویژگی های این سنگ ساختمانی آشنا شوید. و سپس با بررسی و مقایسه و البته با مشاوره گرفتن از افراد متخصص درصورت نیاز، تصمیم بگیرید که از تراورتن برای نمای ساختمان تان استفاده کنید یا نه.

تراورتن در اثر فعالیت چشمه های آب گرم تشکیل می شود. بطور کلی در طی فرآیند تشکیل ذخایر تراورتن، آبهای گرم از بین طبقات سنگ های کربناتی به ویژه سنگ آهک عبور می کنند. و به دلیل اسیدی بودن، کربنات کلسیم موجود در این سنگ ها را حل کرده و به صورت محلول کربناتی و بی کربناتی با خود به سطح زمین منتقل می کنند.

فرآیند تشکیل این سنگ، ساختاری بسیار منحصر به فرد به آن بخشیده است. ساختاری پر از حفره ‌های کوچک و بزرگ که عموما به آتها خلل و فرج گفته می شود. وجود خلل و فرج در پشت سنگ مناسب برای نما تراورتن، آن را به نمونه ای مناسب برای اجرای نمای ساختمان تبدیل کرده است. زیرا این ویژگی باعث می شود ملات به خوبی به پشت آن بچسبد و بر روی سطح مورد نظر قرار گیرد.

ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا، صیقل پذیری، تنوع رنگی بالا و زیبایی ظاهری تراورتن را به یکی از پرکاربردترین و متداول‌ترین سنگ ‌ها در نمای ساختمان تبدیل کرده است. علاوه بر این ویژگی ‌های ظاهری، این سنگ نما با گذشت زمان تغییر رنگ نمی‌ دهد. در برابر آتش و حرارت مقاوم است و مراقبت و نگهداری از آن نیز بسیار ساده و کم هزینه است.

source: نماي سنگ تراورتن كرم چگونه است؟





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ تراورتن نما, سنگ نما رومی, خرید سنگ نما, قیمت سنگ تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 10 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: