سنگ مناسب کف
نوشته شده توسط : admin

شاید بتوان گفت انتخاب متریال مناسب برای کف یکی از مهمترین مراحل در نازک کاری ساختمان می باشد. به خصوص که در دوره های مختلفِ زمانی از نوع خاص مصالح برای کف استفاده می کردند. به طور مثال یک دوره استفاده از سنگ ساختمانی رایج بود و در دوره دیگر موازیک. یا در دوره دیگری اصلا مصالح کف اهمیت چندانی نداشت، زیرا کف را با فرش یا موکت پوشش می دادند.

معماران در گذشته های دور از سنگ ساختمانی برای کف استفاده می کردند. اما در طی سالهای بعد، مصالحِ دیگری را جایگزین سنگ برای کف ساختمان کردند. ولی در چندین سال اخیر استفاده از سنگ طبیعی بیشتر از قبل شد. به خصوص با به وجود آمدن سبک های معماری مختلف و پیشرفت تکنولوژی. زیرا علاوه بر مقاوم سازی ساختمان، زیبایی آن هم اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

سنگ نما به دلیل تنوع جنس، طرح و رنگِ زیاد به راحتی با هر سبکی همخوانی پیدا می کند. همچنین با انجام دادن عملیات های فراوری جدید بر روی سنگ، زیبایی و طول عمر سنگ ساختمانی دوچندان شده است. درنتیجه استفاده از سنگ برای کف در طولانی مدت نیاز به ترمیم یا نصب مجدد ندارد.

به همین دلیل معماران و طراحان دکوراسیون داخلی از سنگ طبیعی در کارهای خود به کررات استفاده می کنند. از دیگر مواردی که باعث محبوبت سنگ ساختمانی برای کف شده است باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • سازگاری با هر متریال و فضایی
  • دسترسی و خرید سریع و راحت
  • نظافت و نگهداری آسان
  • طبیعی و عدم ایجاد آلرژی در فضا

ولیکن در زمان خرید سنگ کف باید به چه نکاتی توجه کرد؟ یا اصلا سنگ ساختمانی مناسب برای کف چه ویژگی هایی دارد؟

ولی به طور کلی سنگ ساختمانی مناسب برای کفپوش باید ویژگی های زیر را داشته باشد. خش‌ پذیر نباشد، جلا پذیری عالی، به راحتی تمیز شود، عایق گرما باشد، لیز نباشد، قابل برش در یک جهت باشد، در برابر ضربه، رطوبت، جذب آب و مواد شیمیایی مقاوم باشد.

source: سنگ مناسب کف





:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , خرید سنگ کف , قیمت سنگ کف , سنگ ارزان برای کف , سنگ مناسب کف ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 8 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: