سنگ نما چیست؟
نوشته شده توسط : admin

به جرئت می توان گفت سنگ نما طبیعی تنها متریالی است که در تمام ادوار تاریخ برای ساخت نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته است. و نمای ساختمان، ظاهر بیرونی هر ساختمان است. که این ظاهر نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت خودِ ساختمان، محل و در کل زیبایی شهر ایفا می کند.

همچنین نمای بیرونی به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که علاوه بر زیبایی از آن در برابر عوامل مختلف محافظت می نماید. به همین دلیل است که همیشه سازندگان ساختمان ها در تلاش بودند که از مقاوم ترین مصالح، یعنی همان سنگ نما برای ظاهر بیرونی ساختمان استفاده کنند.

سنگهای نما دسته ای از انواع سنگهای ساختمانی هستند که به گونه ای برش، تولید و فرآوری می شوند که مخصوص استفاده در نمای بیرونی ساختمان ها می باشند (به ویژه برای سنگ نما رومی). مانند سنگ‌ های آذرین، دگرگونی و رسوبی. همچنین این سنگهای ساختمانی بسیار متراکم و سنگین بوده و می توان به راحتی و بدونی نگرانی از آنها در ارتفاع های زیاد (برج ها، مجتمع های بزرگ تجاری، اداری، …) استفاده کرد.

اما سنگهای نما تنها به همین دلیل مخصوص استفاده در نمای بیرونی یا خارجی ساختمان نیستند. بلکه سنگ مناسب برای نما ویژگی های دیگری هم دارد که آنها را به سنگهای ساختمانی برای ساخت نمای خارجی ساختمان تبدیل می کند. ویژگی های مانند:

از آنجا که نمای خارجی ساختمان در بیرونی ترین قسمت ساختمان قرار گرفته است، علاوه بر اینکه تحت تاثیر عوامل نخریب کننده مختلف است، باید زیبایی خاص و خیره کننده ای هم داشته باشد که نظر هر ببینده ای را به خود جلب کند. هرچند که تمام سنگهای طبیعی دارای زیبایی منحصربه فردی هستند اما نحوه تولید و برش سنگ هم باید به گونه ای باشد که این زیبایی را خاص تر کند. به طور مثال استفاده از سنگ اسلب برای نما.

هرچند که تمام سنگهای ساختمانی طبیعی از مقاومت زیادی برخودار هستند و به کار بردن آنها در ساختمان سازی باعث افزایش عمر ساختمان می شود، اما همه آنها برای استفاده در نمای خارجی مناسب نیستند.

حال بر این اساس کدام سنگهای ساختمانی هستند که دارای این مشخصات می باشند؟ انواع سنگهای تراورتن، سنگهای گرانیت، چینی، سند استون، بسته به نوع جغرافیا مرمر و مرمریت. هرکدام از این سنگهای نما خود، دارای انواع مختلفی هستند که انتخاب نوع سنگ بستگی به سلیقه سازنده ساختمان دارد. براساس این توضیحات از متریال های دیگر مانند آجر، خشت، شیشه، بتن، …. کمتر استفاده می شود.

source: سنگ نما چیست؟





:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ نما, سنگ نما رومی, سنگ اسلب, قیمت سنگ نما, سنگ نما سفید,سنگ گرانیت, سنگ تراورتن, سنگ مرمریت ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 3 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: