تراورتن کرم تکاب سنگ مناسب برای نما
نوشته شده توسط : admin

آیا می دانید همه سنگهای ساختمانی، سنگ مناسب برای نما نیستند؟ معنای دقیق این جمله را می توان در مَثل هر گردی، گردو نیست کاملا متوجه شد. سنگهای ساختمانی به خصوص از نوع طبیعی آن یک متریال بسیار محکم و مقاوم می باشند؛ و از هر نوع سنگ ساختمانی می توان برای یک نوع کاربری استفاده کرد.

با این حال دسته مربوط به سنگهای نما، یعنی انواع سنگ نما که برای قسمت خارجی ساختمان استفاده می شود، تعداد بیشماری از سنگ طبیعی را در خود جای داده است. در بین این سنگهای نما، سنگ تراورتن کرم تکاب یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین سنگهای نما است.

اما آیا این سنگ نما، واقعا برای نمای ساختمان مناسب است یا سوار موج محبوبیت شده است؟ برای پاسخ به این سوال لازم ویژگی های سنگ نمای باکیفیت را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا پاسخ این پرسش در بیان همین ویژگی ها نهفته است.

سنگ نما باید فاقد ترک و پوسیدگی باشد. برای پی بردن به این موضوع می ‌توانیم با یک شی فلزی به سنگ ضربه بزنیم. اگر سنگ صدای ظروف چینی بدهد فاقد ترک و شکستگی است.

تراورتن کرم تکاب دارای جلوه ‌ای خاص و کم نظیر می باشد که پس زمینه کرم روشن تا شکلاتی دارد. از دیگر ویژگی های این سنگ تراورتن کرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تخلخل مناسب است
  • مقاوم در برابر ترک‌ خوردگی، خرد شدگی و ریزش
  • عایق نسبی برای حرارت و صدا به حساب می‌آید
  • در برابر ساییدگی، رنگ رفتگی و شکستگی 

بنابراین با این توضیحات می توان نتیجه گرفت که سنگ تراورتن تکاب سنگ مناسب برای نما است. معدن سنگ تراورتن تکاب در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب، در جنوب استان آذربایجان غربی واقع گردیده است.

در انتها فراموش نکنید سنگ نما باید دارای قطر مناسب جهت اسکوپ کردن باشد یا دارای خلل و فرج باشد که سنگ نما به خوبی به ملات بچسبد. سنگ باید دارای مقاومت و دوام در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی باشد.

source: تراورتن کرم تکاب سنگ مناسب برای نما





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, تراورتن کرم, سنگ مناسب برای نما, قیمت تراورتن تکاب, قیمت سنگ تکاب, قیمت تراورتن کرم, سنگ تکاب سفید, قیمت سنگ تراورتن کرم ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 2 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: