سنگ نما رومی ساده
نوشته شده توسط : admin

در اکثر شهرهای بزرگ و پر جمعیت، یکی از قدیمی ترین نماهایی که برای ساختمان ها، به وفور مشاهده می کنیم، نما رومی، ساخته شده با سنگ نما رومی است. این سبکِ نما علاوه بر اینکه ظاهر ساختمان را باشکوه می کند، به زیبا سازی فضای شهری هم کمک شایانی می کند.

با اینکه ساخت این نما در مقایسه با دیگر سبک های نمای خارجی، هزینه بیشتری می طلبد، اما همچنان نمایی است پرطرفدار در بین مردم. این موضوع در مناطق لوکس نشین شهرها بیشتر به چشم می خورد . جالب است بداتید این میزان از محبوبت تنها مربوط، به کشور ما نمی باشد، بلکه نمای رومی گستردگی جهانی دارد.

اما نمای رومی چه ویژگی هایی دارد که آن را به پر استفاده ترین نما برای قسمت بیرونی بناها تبدیل کرده است؟ لازم به ذکر است، نمای رومی و نمای کلاسیک، دو سبک متفاوت از هم هستند قسمت خارجی ساختمان می تواند به سبک های مختلف و با متریال های متفاوت طراحی شود. مانند نمای رومی، نمای مدرن، نمای کلاسیک، نمای ساده با تک متریال، … . و مصالحی مانند بتن، گچ، سیمان، چوب، شیشه، سنگ ساختمانی، … .

اما نما رومی، ظاهری است که از روم و یونان باستان الهام گرفته است. هرچند که بعد از ورود به ایران و در گذر زمان با بهره گیری از المان های ایران باستان دچار تغییراتی نیز شد.

هرچند که به طور علمی نما رومی ساده وجود ندارد، اما در عمل نمای رومی ساده، همان سبک است؛ با این تفاوت که بسته به نوع ساختمان و نوع طراحی، برخی از اِلمان های آن یا حذف می شوند و یا با جزئیات کمتری اجرا می شوند.

حال انتخاب شما چه نما رومی باشد چه نوع ساده آن، قطعا ساختمان شما با این سبک، جلوه ای خاص تر پیدا می کند. این موضوع هم بر روی زیبایی ما تاثیر گذار است و هم بر روی قیمت ساختمان.

source: سنگ نما رومی ساده





:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: سنگ سنگ نما رومی , نما رومی ساده , قیمت سنگ نما رومی , سنگ نما ارزان , تراورتن کرم، سنگ نما ساده , سنگ نما رومی ساده , ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 2 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: