مرغوب ترين سنگ تراورتن
نوشته شده توسط : admin

در بين مصالح ساختماني سنگ تراورتن از جمله مهمترين متريال ها در معماري و ساختمان سازي به شمار ميرد. زيرا اين سنگ علاوه بر اينكه ويژگي هاي بسيار ايده عالي دارد، هم ميتوان از آن در ساختمان سازي استفاده كرد و هم به عنوان سنگ تزييني براي ساخت مصنوعات سنگي آن را به كار برد.

همچنين اين سنگ از در دسترس ترين سنگهاي طبيعي ايران است كه تنوع بسيار زيادي هم دارد. ولي در اين بين تعدادي از آنها هستند كه در دسته بهترين سنگ تراورتن نما قرار مي گيرند كه طبيعتا فروش بيشتري هم دارند.

با اينكه تعداد آنها، كم هم نيست اما ما به معرفي ۳ نمونه از آنها اكتفا ميكنيم. براي اطلاع از سنگهاي ديگري كه در اين ليست قرار دارند به مقالات قبلي ما مراجعه كنيد.

سنگ تراورتن عباس آباد: سنگي كه محصول شهرستان محلات است و اگر بخواهيم يكي از سفيد ترين و يكدست ترين سنگهاي تراورتن را نام ببريم قطعا بايد به سنگ تراورتن عباس آباد اشاره كنيم. و به همين دليل هم هست كه اين سنگ علاوه بر اينكه فروش خوبي در ايران دارد، در بازار جهاني سنگ هم طرفداراي بسيار زيادي دارد.

بيشترين كاربرد آن در نماي خارجي يا اصلي ساختمان مي باشد. زيرا به خوبي به ملات ميچسبد و به راحتي از آن جدا نمي شود. همچنين به راحتي خرد نشده و نميشكند. ساب پذيري خوبي دارد، به آساني تميز مي شود، در برابر تابش نور خورشيد و تغييرات جوي هم مقاومت زيادي دارد.

سنگ تراورتن حاجي آباد: تراورتن حاجي آباد يكي ديگر از محصولات شهرستان محلات است كه جز قديمي ترين و پر استفاده ترين سنگهاي تراورتن مي باشد. داراي بازه رنگ زمينه ي كرمي، شكلاتي و گردويي است كه به صورت هاي چرمي، تيشه اي، آنتيك، … فرآوري مي شود. همچنين در ۲ سورت موج دار و بي موج به بازار عرضه مي شود.

سنگ تراورتن حاجي آباد و سنگ عباس آباد ويژگي هاي يكساني دارند اما سنگ حاجي آباد تخلخل كمتري دارد كه باعث شده عمر اين سنگ بيشتر باشد. كاربردهاي اين سنگ در نماي خارجي (اصلي)، داخلي و ساخت تزيينات سنگي است.

سنگ تراورتن كاشان: يكي از مرغوب ترين سنگهاي تراورتن، تراورتن كاشان است. همچنين تراورتن كاشان متنوع ترين سنگها را دارد. بازه رنگي اين سنگ، كرمي، دودي يا سيلور و شكلاتي است.

تراورتن كرم كاشان داراي رنگ كرم، كرم بژ و بژ مي باشد و موج هاي يكنواخت و منظم آن از مشخصه هاي بارز اين سنگ است. نوع سيلور كاشان از همگون ترين سنگهاي نما با هر محيطي است زيرا تنوع رنگي آن از طوسي مايل به سفيد تا سيلور خاكستري متغير است

source: مرغوب ترين سنگ تراورتن





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , خريد سنگ تراورتن , بهترين سنگ تراورتن , قيمت سنگ تراورتن , سنگ تراورتن عباس آباد , سنگ تراورتن حاجي آباد , سنگ تراورتن كاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 4 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: