اصلی ترین کاربرد سنگ تراورتن
نوشته شده توسط : admin

سنگهای تراورتن تنها سنگ ساختمانی ای هستند که ساختار لایه به لایه دارد. و منوط به نحوه برش کوپ سنگ از معدن، تراورتن ها به دو روش موج دار و بی موج فراوری می شوند. ولی با این توضیحات کاربرد اصلی این نوع از سنگ ساختمانی چیست؟ بیشتر برای چه مصارفی کاربرد دارد؟
این محصول دارای ویژگی هایی متمایز کننده ای مانند مقاومت بالا، صیقل پذیری تنوع رنگی قابل قبول، زیبایی ظاهری منحصر به فرد، … می باشد. و با توجه به این خواص منحصر به فرد، اصلی ترین کاربرد سنگهای تراورتن برای برای نمای ساختمان و سنگ نما می باشد.
همچنین رنگ های این سنگ به علت ترکیباتی که در حین شکل گیری آن وجود داشته است، ثابت بوده و به مرور زمان و بر اثر تابش نور خورشید از بین یا حتی کمرنگ نمی شود. این ویژگی در کنار نمای لوکس و زیبای تراورتن و همچنین قیمت بسیار مناسب آن، سبب گردیده از این سنگ در ابعاد گسترده ای برای نمای ساختمان و سنگ نما استفاده شود.
همانطور که گفتیم وجود خلل و فرج، چسبندگی این سنگ را  بالا برده است. درنتیجه به راحتی می توان از آن در ارتفاع زیاد استفاده کرد. افزون بر این چگالی پایین آن در کاهش وزن اضافی ساختمان نیز مؤثر است. به علاوه تراورتن استون نقش نسبتا خوبی در عایق صوتی، گرمایی و سرمایی دارد. بنابراین از بهترین مصالح برای پوشش دیوار های ساختمان به حساب می آید.
تراورتن ها به دلیل اینکه از رسوبات چشمه های آب گرم، تشکیل می شوند، مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این، تشکیل شدن در چنین شرایطی باعث می شود که در سطح تراورتن استون سوراخ هایی ایجاد شود. این سوراخ ها که به تخلخل سنگ ساختمانی نیز شناخته می شوند، کمک می کنند سنگ تراورتن بهتر به ملات بچسبد.
طیف رنگی تراورتن استون، منوط به مواد معدنی موجود در رسوبات چشمه های آب گرم، و میزان آن، متفاوت است. رنگ زمینه تراورتن ها از کرم، لیمویی، سفید، قهوه ای، قرمز، گردویی، خاکستری و شکلاتی می باشد.
source: اصلی ترین کاربرد سنگ تراورتن





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, قیمت سنگ تراورتن, کاربرد سنگ تراورتن, تراورتن نما, کاربرد تراورتن سفید, سنگ تراورتن عباس آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: