زیبایی یا قیمت سنگ نما؟
نوشته شده توسط : admin

در بین مصالح مورد نیاز برای ساختن نما، سنگ نما جایگاه ویژه ای دارد. زیرا علاوه بر ویژگی های خاص و منحصربه فردی که سنگ های طبیعی دارند، به کار بردن سنگ نما برای دید خارجی سازه، جلوه ای بسیار لوکس به ساختمان می دهد.

پس الان پی بردیم که چرا بیشتر ساختمان های شهر نمای سنگی دارند. همچنین یکی از دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت سنگ نما، زیبایی و خاص بودن سنگ می باشد. اما آیا صحیح ترین کار در زمان خرید سنگ نما توجه به زیبایی سنگ است یا قیمت آن؟

زیرا سنگهای ساختمانی طبیعی گاها قیمت بیشتری از متریال های دیگر نماسازی دارند. و زیبایی و نوع طرح سنگ نما از موثر ترین فاکتورها در قیمت گذاری ساختمان می باشند. بعضی از سنگهای نما هستند که به دلیل نحوه برش یا نوع فرآوری یا ابعاد سنگ دارای طرح های خاصی هستند که نمی توان مشابه آنها را در هیچ یک از سنگهای ساختمانی دیگر پیدا کرد.

اگر دست شما در میزانِ هزینه کردن باز است پس فاکتور مهم، زیبایی سنگ نما می باشد. در غیر این صورت قیمت سنگ مهمتر می شود. و در پایان به این نکته اشاره کنیم که خارج از نوع کاربری و مقاومت سنگ ساختمانی، سنگهای مرمریت، مرمر، آنتیک، کوارتز، سنگ تراورتن و در انتها گرانیت ها زیباترین سنگهای ساختمانی طبیعی هستند.

طبیعتا این سنگها از قیمت بالاتری برخوردارند. اگر رنگ زمینه آنها از رنگهای کمیاب باشد که قیمت بالاتر می رود. پس در پاسخ به این سوال که قیمت سنگ نما مهمتر است یا زیبایی سنگ؟ باید بگوییم درحقیقت هیچ کدام. مساله مهم میزان بودجه شما است. اما نمی توان گفت گران ترین سنگها کدام اند، چرا که همانطور که اشاره کردیم، قیمت گذاری سنگهای طبیعی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

همچنین سلیقه مالکان و ساکنان آن، نمای داخلی، … را هم از مدنظر می گذرانند. به همین دلیل است که نوع سبک نمای خارجی ساختمان و متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

source: زیبایی یا قیمت سنگ نما؟





:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ,سنگ نما ارزان,قیمت سنگ نما,سنگ نما رومی,قیمت سنگ نما ارزان,سنگ نما تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 8 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: