سنگ گرانیت و رنگبندی آن
نوشته شده توسط : admin

فراوانی معادن مختلفِ سنگ گرانیت باعث شده که گرانیت دارای شکل و طرح های بسیار متفاوتی نیز باشد. هرچند که گرانیت ها در مقایسه با دیگر سنگهای ساختمانی طبیعی تنوع طرح و رنگ کمتری دارند اما با این حال گستردگی نقش و رنگ در سنگ های گرانیت هم کم نیست.

اگر بخواهیم خیلی دقیق انواع رنگ سنگ گرانیت را برشماریم به رنگهای زیر برمیخوریم: سنگ گرانیت قرمز (سماقی)، قهوه ای، هلویی، کرم، فیروزه ای، پرتقالی، پوست ماری، شکلاتی، بژ. طوسی، صورتی، سیلور.سبز، آبی، سفید، مشکی.

سنگهای گرانیت طوسی که به آنها گرانیت سفید هم گفته می شود یکی از پرفروش ترین سنگهای ساختمانی هستند. این گرانیت ها به دلیل نوع بافتی که دارند به گرانیت گل پنبه ای هم شناخته می شوند.گرانیت نطنز، نهبندان و مروارید مشهد از معروف ترین گرانیتهای سفید هستند.

گرانیت شکلاتی نیز اغلب به رنگ فیلی و شکلاتی بژ می ‌باشد و گرانیت شکلاتی بهاره زنجان و شکلاتی خرمدره از این دست رنگ سنگ ساختمانی گرانیت هستند.

سنگهای گرانیت مشکی نیز به گونه‌ای بوده که استحکام و مقاومت بالایی دارند. به طوری که می‌ توان گفت هر چه سنگ های گرانیت تیره تر باشند استحکام بیشتری دارند. گرانیت مشکی نطنز، الموت، تویسرکان در این دسته قرار دارند.

source: سنگ گرانیت و رنگبندی آن





:: موضوعات مرتبط: سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: قیمت سنگ گرانیت , سنگ گرانیت کف , ملت سنگ , بهترین سنگ گرانیت , قیمت سنگ گرانیت سفید , قیمت سنگ گرانیت مشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 5 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: